معرفی داوطلبین هیئت مدیره و بازرسین پنجمین دوره ی انتخابات گروه تئاتر اندیشه شهرستان شوش
 
گروه تئاتر اندیشه شهرستان شوش
تشریح عملکرد گروه

به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر اندیشه شهرستان شوش ، مدیرعامل و سرپرست گروه تئاتر اندیشه شهرستان شوش اقدام به معرفی داوطلبین هیئت مدیره و بازرسان پنجمین دوره ی انتخابات این گروه در شب سیزدهم فروردین ، روز طبیعت نمود .

ساعت 23:45 روز شنبه 13 فروردین «روز طبیعت و سیزده به در» ، عباس کرم الهی پیشکسوت تئاتر و مدیرعامل و سرپرست گروه تئاتر اندیشه ضمن قدردانی از کارشناسان هنری ، فرهنگی و مالی اداری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و روئسای انجمن های « شعر فارسی ، فیلم و عکس ، موسیقی ، هنرهای نمایشی ، هنرهای تجسمی ، شعر عربی و انجمن روزنامه نگاران » که همیشه در برگزاری انتخابات همکاری و همیاری داشته اند ، به معرفی داوطلبین به ترتیب حروغ الفبا پرداخت تا اعضای پیوسته و وابسته با دید بازتری بتواننند رأی بدهند .

الف ) داوطلبین هیئت مدیره :

1 ـ آقای روح الله بسحاق فرزند مرتضی متولد 4 مردادماه 1363 به شناسه ی ملی 5269586266 ـ مجرد و دارای مدرک تحصیلی دیپلم علوم انسانی  .

ایشان سوابق زیادی با ژانرهای مختلف خصوصا در بخش طنز داشته و با گروه های مختلفی به ایفای نقش پرداخته است ، اما یکی از اعضای پیوسته ی گروه تئاتر اندیشه است و در این گروه در نمایش های « ماجرهای طنز منجلی و شاه طلا ـ قهوه خانه ی مه سیی ـ منجلی به فرنگ می رود و خرسی بود خاله نبود » همکاری داشته و برای اولین بار است که داوطلبین هیئت مدیره شده ، اما تاکنون اهداف و برنامه های خود را اعلام نکرده است .

2 ـ داریوش پارسا فرزند هوشنگ با نام مستعار جهانگیر متولد 3 تیرماه 1350 به شناسه ی ملی 1930655193 ـ متأهل و دارای مدرک دیپلم کار و دانش با رشته ی تصویر سازی .

داریوش پارسا به عنوان حامی فرهنگی به خیلی از گروه های نمایشی در حد توان خود کمک مالی نموده ، اما از زمان آشنایی من با ایشان از دهه ی 60 در مستطیل سبز فوتبال است و وقتی هم خبرنگاری را با روزنامه ی کار و کارگر شروع کردم ایشان را هم به عنوان خبرنگار هفته نامه فجر خوزستان « روزنامه کارون امروزی » معرفی کردم و با شروع تمرینات نمایش مسیر عشق وی را وارد دنیای بازیگری نمودم که در این نمایش عاشورایی دفاع مقدسی نفش سید رسول را به خوبی بازی نمود .

ایشان از همان دوره ی اول یکی تا سوم به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره ی گروه تئاتر اندیشه انتخاب شد و در چهارمین دوره وقتی که داوطلب نگردید به عنوان معاونت اجتماعی مدیر منصوب شد .

3 ـ مینا جمشیدی فر فرزند حسین ـ متولد 1 فروردین ماه1363 به شناسه ی ملی 4549882141 ـ متأهل و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم اجتماعی با گرایش جامعه شناسی و استاد دانشگاه

ایشان بعد از اینکه دوره ی مقدماتی و تکمیلی روزنامه نگاری را زیر نظر خودم با موفقیت پشت سر گذاشت به عنوان استاد دانشگاه در رشته ی روزنامه نگاری تدریس نمود و پس از آن وارد دنیای بازیگری شد ، البته به شخصه در اولین تجربه در نمایش «جشن بهاران » خودش منشی صحنه بود و دخترش بازی می کرد که این نمایش متأسفانه به خاطر کرونا بدون اجرا تعطیل شد در حالی که از نظر طراحی صحنه ـ وسایل آکساسوار و لباس هزینه شده بود ولی برای حفط سلامتی مردم و بازیگران پرونده ی آن بسته شد .

مینا جمشیدی فر هم اکنون معاون مدیر گروه تئاتر اندیشه در بخش فرهنگی می باشد و با داوطلبی برای هیئت مدیره در صورت موفقیت جای جود را در معاونت فرهنگی به فرد دیگری خواهد داد .

4 ـ رعنا حسن غلامعلی فرزند محمد ؛ متولد 2 مهرماه 1358 به شناسه ی ملی 5268503741 ـ متأهل ـ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی زبان ادبیات فارسی .

ایشان در دوران دانش آموزی سوابق بازیگری دارد و از چهار سال پیش به عضویت گروه تئاتر اندیشه در آمد و در حال حاضر عضو هیئت مدیره ی دوره ی چهارم می باشد .

5 ـ زهرا دیورخش فرزند عبدالرضا ـ متولد 1 شهریورماه 1357 به شناسه ی ملی 5269461234 ـ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی

6 ـ عباس زبید فرزند عبدالحسن ـ متولد 1 مهرماه1369 به شناسه ی ملی 5260003756 ـ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد فقه و حقوق و مجرد .

عباس زبید فعالیت هنری خود را با ایفای نقش های مذهبی بدون کلام با گروه نمایش صوت الغریب شروع کرد و پس از آن با آغاز تمرینات نمایش کماندومینو نوشته ی خدادادرضایی به کارگردانی عباس کرم الهی به گروه تئاتر اندیشه ملحق شد و در این نمایش با موفقیت دو شخصیت مجزای از هم را بازی نمود و در سال بعد در نمایش طنز منجلی به فرنگ می رود نقش مرد عرب را نیز به خوبی اجرا نمود .

وی علاوه بر بازیگری در رشته های مجری برنامه ـ استندآپ کمدی و تقلید صدا مهارت دارد .

7 ـ مریم شجاعی فرد فرزند عبدالرحمن ـ متولد 1 آذرماه1358 به شناسه ی ملی 5269478773 ـ مجرد ، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی حسابداری .

ایشان از چهار سال پیش فعالیت خود را با گروه تئاتر اندیشه آغاز نمود اما به خاطر مشغله ی کاری وه اوقات کاری اش با تمرینات نمایش تداخل داشت در نمایشی بازی نکرد  ولی در کارنامه ی خود بازیگری در دوران مدارس را یدک می کشد و در حال حاضر یکی از بازرسان دوره ی چهارم گروه می باشد .

8 ـ فائقه شیرک فرزند عباس ـ متولد 28 مهرماه 1342 به شماره ی شناسه ی 5269385902 ـ متأهل ـ در حال گذراندن ترم آخر کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی و کارشناسی روزنامه نگاری .

وی یکی از خیرین یا به عبارتی یکی از حامیان فرهنگی نمایش خصوصا در گروه تئاتر اندیشه می باشد و تاکنون در چند نمایش هم ایفای نقش داشته و در حال حاضر معاونت ارزشیابی را بر عهده دارد .

9 ـ فاطمه طرفی علیزاده فرزند اسماعیل ـ متولد 2 مردادماه 1361 ـ به شماره ی ملی 1861337711 ـ متأهل ـ دارای مدرک تحصیلی دیپلم ادبیات فارسی

وی فعالیت خود را با گروه تئاتر اندیشه از نمایش « منجلی به فرنگ می رود» با ایفای نقش خانم دکتر آغاز کرد و پس از آن در جشنواره ی تئاتر عربی با استاد کاظم شیاعی در سوسنگرد نقش آفرینی کرد ،علیزاده به راحتی 

می تواند به دو زبان فارسی و عربی ایفای نقش داشته باشد ، ضمن اینکه پسرش سید حسین موسوی یکی از بازیگران با اخلاق این گروه می باشد و همسرش در کارها هم حمایتش می کند .

10 ـ حامد ظهیری فرزند حمید ، متولد 6 اردیبهشت سال 1370 به شناسه ی ملی 5260023315 ـ مجرد ـ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی معماری .

حامد ظهری فعالیت خود را با گروه تئاتر اندیشه از نمایش ماجرهای طنز منجلی و شاه طلا آغاز کرد ، پس از آن دستیار کارگردان نمایش قهوه خانه ی مهسی شد و طی دو دوره ی متوالی عضو هیئت مدیره ی گروه تئاتر اندیشه در کارنامه ی هنری خود دارد مدتی برای حضور در دانشگاه از تئاتر به صورت موقت فاصله گرفت و اکنون عزم خود را جزم نموده تا دوباره فعالیت خود را با گروه تئاتر اندیشه از سر بگیرد.

11 ـ کوثر غزی فرزند قاسم  ـ متولد 16 فروردین ماه 1378 به شماره ی ملی 5260415132 ـ مجرد ـ دارای مدرک تحصیلی دیپلم

وی از نمایش مسیر عشق به عنوان منشی صحنه با گروه نمایش اندیشه فعالیت خود را آغاز نمود و علاوه بر آن نقش یکی از همراهان در نمایش را بر عهده داشت ـ این بازیگر به حدی عاشق بازیگری شده بود که نقش همه ی شخصیت ها را حفظ کرده و پشت صحنه لبخوانی می کرد ، پس از آن در نمایش حکایت زن ناتمام به خوبی از سه نقشی که به او داده بودند بر آمد و همچنین در نمایش تراژی پروانه چنان خوب بازی کرد که از دید تماشاگران به عنوان یکی از بازیگران برتر شناخته شد و مفتخر به جایزه شد .

در نمایش جشن بهاران هم نقش خود را به خوبی اجرا می کرد که ویروس منحوس کرونا این نمایش را بدون اجرا تعطیل نمود . کوثر غزی هم تکنون به عنوان منشی هیئت مدیره در دوره ی چهارم فعالیت دارد .

12ـ ناهید قلاوند ، فرزند زمان متولد 25 مهرماه 1364 به شناسه ی ملی 093098936 ـ متأهل دارای مدرک تحصیلی دیپلم علوم انسانی .

قلاوند نیز فعالیت خود را با نمایش جشن بهاران آغاز کرد و قرار بود در این نمایش نقش ننه سرما را بازی کند اما همانطور که گفته شد ویروس منحوس کرونا در حالی که کار برای اجرا آماده 

بود تعطیل گردید و خسارات مالی زیادی به گروه وارد شد و تاکنون هیچکس کمکی به این گروه زیان دیده نکرده است .ایشان تصمیم گرفته این بار با عضویت در هیئت مدیره برای برنامه ریزی ها تأثیرگذار باشد .

13 ـ عباس کرم الهی فرزند حمید ـ متولد 6 شهریورماه1345 به شناسه ی ملی 5268719122 ـ متأهل ـ دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم علوم ارتباطات .

از سال 1360 فعالیت بازیگری خود را با ایفای نقش «روباه» در نمایش قلعه ی حیوانات در جشنواره ی تئاتر دانش آموزان مقطع راهنمایی در استان لرستان آغاز نمود و عنوان دوم بازیگری مرد به نام وی ثبت شد .پسش از آن در شهرستان شوشتر در نمایش های « باقی السطنه ـ امیرکبیر ـ کنفراس » ایفای نقش داشت و در همانجا دست به قلم برد و سه نمایش کوتاه « کافه ی بهار ـ بیگناه مقصر ـ فضولباشی و نماز رمز موفقیت» را نوشت و این چهار نمایش ولی که از شوشتر به شوش آمد توسط سید جلال حسینی در سالن سینمای سابق تمرین و در کنار سیاه بازی ارباب خسیس اجرا شدند .

عباس کرم الهی تاکنون بیش از 65 نمایشنامه ی کوتاه و باند باژؤانرهای مختلف را نوشته و اکثر آنها را کارگردانی نموده و تعدادی از نمایش های دیگر نویسندگان را نیز کارگردانی کرده است

از نظرمدیریت اجرای 6 بار ئیس انجمن نمایش و دو بار خزانه دار انجمن نمایش بوده و از سال 13698 به صورت غیر رسمی گروه تئاتر اندیشه را فعال نمود و اکنون این گروه یکی از ریشه دارترین گروه های نمایشی شهرستان شوش می باشد به طوری که گروه های « قهقهه ـ طوفان ـ آپادانا و سوژه » از این گروه پاگرفته اند .کرم الهی در کنار « بازیگری ، نمایشنامه نویسی و کارگردانی » توسط اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی چند بار به صورت مدرس انتخاب شده و شاگردان زیادی را به تئاتر شوش معرفی کرده است .

14 ـ مسعود کرم الهی فرزند عباس ، متولد 6 مهرماه1371 به شناسه ی ملی 5260103084 ـ مجرد ـ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مکانیک .

مسعود کرم الهی از نظر بازیگری یکی از پرکارترین اعضای گروه تئاتر اندیشه است و تاکنون علاوه بر بازی در نمایش های « مردآزما ـ ماجرهای طنز منجلی و شاه طلا و قهوه خانه ی مه سیی » در گروه تئاتر اندیشه در چند نمایش از جمله « تراژدی پروانه ، کماندومینو و.... » دستیار کارگردان بوده و با گروه بچه های ایرونی به کارگردانی بردیا آریان فر ، گروه سنتی به کارگردانی رضا طاهری ، گروه سایه سار به کارگردانی عبدالحسین رسته خاک و گروه قهقهه به کارگردانی مصطفی کرمی بالنجانی به روی صحنه رفته است .

وی در دوره ی چهارم خزانه دار هیئت مدیره ی گروه تئاتر اندیشه بوده و اکنون برای دومین بار داوطلبی خود را برای عضویت در هیئت مدیره اعلام نموده است .

البته « مسعود کرم الهی ـ استاد علی طالبی و سیده شادی هاشمی » در صورتی که اجازه دهند در آینده جایگزین سه نفر از اعضای هسته مرکزی خواهند شد هر چند تا این لحظه این اجازه داده نشده است .

15 ـ اکرم ملائی فرزند کریم ، متولد 20 آبان ماه 1361 به شناسه ی ملی 0299531879 ـ متأهل ـ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مدیریت علوم تربیتی .

ایشان ابتدا به همراه دخترش بهار تولابی برای بازی در نمایش تراژدی پروانه آمده بود و چون همیشه دخترش را همراهی می کرد ابتدا به عنوان منشی صحنه برگزیده شد و طی مدتی که این وظیفه را بر عهده داشت گزارش های روزانه اش را هر وقت می خوانم احساس می کردم همان لحظات جلوی چشم جان گرفته اند اما به یک باره در همین نمایش به بازی گرفته شد و نقش « رئیس شورای محله » را به خوبی بازی کرد ، در چهارمین دوره ی انتخابات هیئت مدیره و بازرسان به عنوان نایب رئیس انتخاب شد و در جلسات ماهانه ی گروه شرکت نمود .

اکرم ملائی در نمایش عروسکی خرسی بود خاله نبود به عنوان دستیار دوم کارگردان دعوت به کار شد و دخترش بهار نیز نقش کلاغ را بر عهده گرفت .

16 ـ آرزو موحدی صدر فرزند  یحیی ـ متولد 3 آبان ماه 1370  به شناسه ملی 4003043756 ـ متأهل ـ دارای مدرک تحصیلی دیپلم علوم انسانی .

یک روز در فصل تابستان چهار سال پیش نزدیک بازارچه ی سرچشمه ایشان را با دو دخترش « پروانه و پانیذ» دیدم که از من سئوال پرسید : چطور می توانم دخترانم را به کارهای ورزشی یا هنری معرفی کنم ؟ فرصت را غنیمت شمرده و آنها را به گروه تئاتر اندیشه دعوت نمودم  و برای شروع به کار قرار شد به همراه دو دخترش در نمایش از آدم تا آدم نوشته خداداد رضایی به کارگردانی خودم ایفای نقش کنند ، این نمایش نیز همچون نمایش جشن بهاران ، «طراحی صحنه ، دکور و لباس » تکمیل شده بود اما باز هم ویروس منحوس کرونا خسارت سنگینی به گروه وارد کرد و کار بدون اجرا باقی ماند البته این نمایش اگر فرصتی پیش بیاید در آینده مجددا اکثرا با همان بازیگران تمرینات خود را آغاز خواهد نمود .

وی در چهارمین دوره ی انتخابات  به عنوان مسئول روابط عمومی هیئت مدیره انتخاب گردید و تا کنون نسبت به انجام وظایف محوله از جمله اطلاع رسانی و انعکاس خبر موفق بوده است .

17 ـ سمیه هیوری فرزند عزیزالله ، متولد 27 خردادماه1362 به شماره شناسی 5269546841 ـ مجرد ـ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشذ زمین شناسی .

هیوری نیز ازچهارسال پیش به عضویت گروه تئاتر اندیشه در آمد و بیشتر در کارهای مدیریتی و اجرایی با گروه همکاری نمود و در چهارمین دوره ی انتخابات به عنوان یکی از بازرسین انتخاب شد و در این دوره کاندیدای عضویت در هیئت مدیره شده است . البته در دوره ی جدید سمیه هیوری قرار استبازیگری را به صورت عملی تجربه کند .

ب ) ـ معرفی بازرسین :

1 ـ فضیله آل کثیر فرزند عباس  متولد 14 اسفندماه 1354 به شناسه ی ملی 5269434458 ـ متأهل ـ دارای مدرک تحصیلی دیپلم علوم انسانی .

ایشان ابتدا فعالیت خود را با « داستان نویسی ـ قصه پردازی ـ مقاله نویسی و نمایشنامه نویسی » آغاز نمود و سپس بازیگری را به کارنامه ی هنری خود افزود ، در انجمن روزنامه نگاران به عنوان بازرس در آخرین انتخاباتی که برگزار شد برگزیده شد و اکنون با داوطلبی برای بازرسی در گروه تئاتر اندیشه آمادگی خود را اعلام نموده است.

2 ـ محمدرضا حمزه فرزند مسلم ، متولد 15 آذرماه 1383 به شناسه ی ملی 5260599993 ـ مجرد ـ دانش آموز پایه ی یازدهم آموزشگاه شاهد الغدیر

حمزه از نیروهای جوان بسیجی حوزه ی مقاومت سردار شهید مجید بقایی می باشد که از سه سال پیش به عضویت گروه تئاتر اندیشه درآمد و یکی از بازیگران نمایش از جشن بهاران بود که متأسفانه  به خاطر کرونا به مرحله ی اجرا نرسید ، این نمایش هم همانند نمایش از آدم تا آدم در آینده احتمالا تمرینات خود را از سر بگیرد .

3 ـ زهرا حیدری نیا فرزند کورش ، متولد 22 مهرماهبه شناسه ی ملی 5260529238 1353 ـ مجرد ـ دانش آموز پایه ی دوازدهم  علوم انسانی

زهرا حیدری نیا هم از بسیجیان فعال و پرتلاش سپاه ناحیه ی شوش است که دو سال پیش به عضویت گروه تئاتر اندیشه در آمد و از مجموعه کسانی است که از اصول حسابداری تبحر دارد و با اصول صدور اسناد مالی آشنایی دارد و در صورت موفقیت می توان از تجربیات ایشان برای جلوگیری از ریخت و پاش های زائد جلوگیری کرد .

4 ـ عقیل سرخه فرزند مسلم ، متولد 24 اسفند 1382 به شناسه ی ملی 5260587952 ـ مجرد  ـ دانش آموز پایه ی دوازدهم آموزشگاه دانشمند

عقیل سرخه جوانی مؤدب و مهربان است که هم به خبرنگاری و هم به بازیگری علاقه ی وافری دارد ، یکی از بسیجیان فعال حوزه ی مقاومت بسیج شهید دانش می باشد و یک دوره آموزش خبرنگاری را با موفقیت پشت سر گذاشته و در هنرهای نمایشی به عنوان پایان کار در کاره آموزش بازیگری یک نمایش طنز را به اتفاق حسین دیناروند در پلاتوی شهید احمد حیاری بازی کرد و مورد تحسین سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناس هنری این اداره قرار گرفت و به عنوان نورپرداز  در نمایش عروسکی خرسی بود خاله نبود برگزیده شد . اکنون این جوان جویای نام در پنجمین دوره ی انتخابات  کاندیدای بازرسی شده است .

5 ـ نادیا شوهانی پور فرزند منیر ، متولد 18 آبان ماه 1366 به شماره ی شناسه 5269892510 ـ مجرد ـ دارای مدرک کارشناسی ارشد شیلات .

نادیا شوهانی پور از چهار سال پیش در گروه تئاتر اندیشه ثبت نام نمود اما به خاطر مشغله ی کاری و تداخل اوقات کاری با ساعات تمرینات نمایش فرصت بازی به وی نرسید ولی در چهارمین دوره ی انتخابات هیئت مدیره و بازرسان شرکت نمود و به عنوان عضو هیئت مدیره برگزیده شد و در جلسات مرتب حضور یافت . الان برای دومین بار داوطلب شده و این بار برای عضویت در بازرسی با دیگر کاندیداها رقابت می کند .

6 ـ سیده اطهر مرادی فرزند سید مراد  متولد 4 اردیبهشت 1361 به شماره ی شناسه ی 4003043756 ـ متأهل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی علوم تربیتی

سیده اطهر مردادی بازیگری را در دوران دانش آموزی تجربه کرده و اکنون به دنبال فرصتی است تا دوباره خود را در این هنر مقدس بیازماید . وقتی سه سال پیش به عضویت گروه تئاتر اندیشه درآمد ولی تاکنون از ایشان برای بازی دعوت نشده و اکنون کاندیدای بازرسی در پنجمین دوره است تا در صورت موفقیت به این مهم دست یابد .

در پایان این معرفی انتظار داشتم که اشخاصی نظیر « استاد علی طالبی ـ زیبا فلاحتی ـ سیده شادی هاشمی ـ اقدس آل کثیر و.... » نامشان در فهرست کاندیداها بود اما هر کدام بنا به دلایلی این دوره فرصت را به دیگر دوستان دادند تا در صورت موافقت با جابجایی در هسته ی مرکزی در این حوزه از آنها استفاده شود و یا به عنان معاونین مدیر منصوب گردند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 13 فروردين 1401برچسب:, :: 23:32 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه